Monday 16 April 2012

Yummy Yummy

Taim2 cuaca panas ni kan, tetibe jek teringin nak minum koktail buah-buahan. So, aku gi kedai beli bahan-bahan untuk buat koktail ni. Sampai jek kat rumah terus aku masuk dapur and buat la apa yang patut
akhirnya..Tadaaaa siap pun koktail buah-buahan daripada aku hehe..



Koktail tu aku letak dalam gelas jek (yang aku punya)..Suka ati la nak letak dalam mangkuk ke gelas ke kan..of cos la aku buat dalam mangkuk hehe..Koktail ni best makan sejuk, nak2 cuaca panas kan perghh sedap sangat sejuk dengan manis buah kan.. Aku buat koktail yang paling simple + cepat = nyum2..


Bahan-bahan:
1 tin buah-buahan campuran koktail
1 tin susu cair
1 paket jeli
Nata de Coco (perisa ikut citarasa sendiri)
Beberapa ketul ais

Cara-cara:
  1. Campurkan buah-buahan campuran dengan susu cair.
  2. Kacau rata dan tambahkan jeli.
  3. Masukkan ketulan ais dan hidangkan.


**Kalau kurang manis boleh tambah susu pekat/gula + sedikit air.

No comments:

Post a Comment