Wednesday 4 April 2012

Daun Bunga Raya Hilangkan Gatal Kepala



Daun Bunga Raya





Dua hari lepas kepala aku gatal sangat sampai luka-luka kulit kepala aku (bukan kelumumur tau tapi naik ruam2). Aku ni malas lak nak gi klinik so, aku amek daun bunga raya 4-5 helai then ramas daun dengan air sampai kuar lendir, pastu aku lumur kat kulit kepala. Rasa sejuk sangat (cam nak terbang jek hehe coz kepala aku rasa nyaman). Aku biar dalam 15 minit then bilas lah. Aku amalkan dalam beberapa kali. Hasilnya, ruam2 kat kepala aku dah hilang dan rambut aku lak jadi lembut jek.

Ni la petua dari orang tua untuk hilangkan kegatalan kulit/ruam2 kat kepala. Selalu gak aku amalkan tiap kali naik ruam/gatal kepala.

Daun bunga raya ni mempunyai antioksidan yang dapat mengawal tahap kolestrol dalam badan kita. Banyak gak khasiatnya untuk menyejukkan suhu badan, melembutkan rambut, menghitamkan rambut dan mengurangkan rambut gugur. Caranya sama jek amek daun dan ramas dengan air sampai kuar lendir, sapu kat kepala then amalkan beberapa kali insyallah akan hilang gatal kepala tu. 


Selamat mencuba :)

No comments:

Post a Comment