Monday 9 April 2012

Koleksi Novel Terbaru

Koleksi Terbaru


Semalam aku kuar jalan2 cuci mata maka tersinggah lah dekat kedai buku. Kali ni aku beli novel karya Damya Hanna yang terbaru Ingin Berkasih Lagi dan Bicara Hati (novel dah lama kuar ganti koleksi novel aku kena curi dulu), karya of cos la Areila Sahimi-Calon Jodoh untuk Adik, Bini Aku Tomboy ke?-Arisa Eriza dan Cinta gila dari Dya Vanila.


Aku ni pantang kalau dah menyinggah kat kedai buku ni kompem2 la tak sebijik dua novel aku beli, selalunya terover sampai 5,6 bijik aku amek. Hah kau sekali bayor dah dekat RM100 lebih memang sah la kan nasib baik la kedai tu bagi diskaun 10% kira ok la dari kedai yang tak bagi diskaun ni. Aku ni memang pantang nampak novel terus gatal tangan nak beli. Kalau bajet ciput aku beli la sebijik dua, nampak bajet ade lebih aku beli la lebih.  



Ada satu aritu budak cashier kat kedai tu tanya aku lebih kurang cam ni la:

Cashier: Banyak beli novel kawan kirim ke? 
Flyme: Tak la tok baca sendiri nak buat koleksi.
Cashier: Bestnya dapat buat koleksi. Saya pinjam novel orang jek.
Flyme: Saya tak suka pinjam novel orang, baik saya beli sendiri tak de nya nak barang orang.

Terus senyap budak cashier tu. hehe

Mungkin dia pelik kot coz orang lain sebijik dua jek sekali beli, aku ni lain lak sekali beli 4,5 bijik mau tak pelik  kan. Aku tak suka nak pinjam yang orang punya, aku lebih suka jadi hak milik kekal walaupun mahal sekali pun aku sanggup beli dari meminjam ni melainkan aku tak mampu (novel je pun) kena la pinjam gak kan.

Sekian, tamat lah sudah story hari ni :P

No comments:

Post a Comment