Friday 29 June 2012

Aku Bukan Jiwang!!!

Cam power giler statement tuh...poyo tak? poyo tak? dah cam tajuk filem hahaha (gelak jahat).. 


Alkisahnya..

Fav aku beli dan baca novel..majoriti koleksi novel aku banyak novel cinta..Maka bermula lah story mory aku....

Tempat: Office Aku
Masa: Boss takde

Aku tak suka buang masa dengan kerja2 membuat ketupat so,taim2 aku free kat office (line clear boss takde) mula la aku baca novel "Hikayat Cinta-Ratu Bulan".. Tajuk novel ni secara terang-terangan akan menunjukkan kita seorang yang jiwang (jiwang ker). tengah syok layan novel ni, datang la seorang alien  dengan selamber badak men'sound' aku "Hoi jiwang karat"..terkezut aku yang syok2 baca novel ni...sadap tol ko panggil aku cam tuh... "Aku bukan jiwang lah !!!!"

Aku ter'sound' gak hak2 Aku Ada, Kau Ada? ko jelez ngan aku kan..
haa kau dengar la ceramah dari ustajah tak bertauliah ni..merah muka kena dengan aku..nasib baik tahap keimanan aku tinggi..(slow talk okeh tak baik meninggikan suara)

Betul ke orang baca novel ni jiwang? i don't think so..kalau tak de jiwa memang tak lengkap la hidup ko tu.. 
Tak suka betol aku bila orang chop aku jiwang, nak jek aku plengkik (dush2)..Loh takkan aku suka baca novel, orang chop aku cam tu..Baca novel tak semestinya orang tu jiwang ke bunga ke ape2 jela..baca novel ni cam ko layan tv or filem..yang tu ko dapat tengok orang berlakon..novel ni lak ko bayangkan aje cam filem..same je kot.. sama tapi tak serupa..

Novel ni best apa banyak pengajaran dan pengalaman hidup yang kadang kala berlaku dalam kehidupan sekeliling kita yang boleh diambil iktibar bukan semata2 jiwang or tangkap leleh okeh.. yang penting jangan terlampau obses or letakkan diri umpama watak dalam novel..kita2 novel2..

Moral of this story, akan ku baca novel sampai lebam..peduli hapa haku..Aku Ada, Kau Ada?


No comments:

Post a Comment