Friday 15 June 2012

Pantai Bisikan Bayu


Ombak


Rindu


Rindu


Sunyi


Sepi

Aku dan family stay satu malam kat chalet tepi Pantai Bisikan Bayu.. Malam tu kitorang wat bbq syok weh kumpul ramai2.. Bakar ayam, udang, sotong dan ikan.. Laju jek sorang2 bab makan ni.. Aku apa lagi hehehe udah semestinya makan paling banyak dan lama (body slim okey).

Lepas makan dalam kul 10 mlm kitorg jalan2 tepi pantai.. jeng jeng jeng kerja aku mengutip kulit siput tok buat kerja kreatif aku hehe terbongkok2 aku mengutip kulit siput dan jiran nenek aku (dorang join sekali gathering ni) pun terjoin aku mengutip kulit siput..
sepupu sepapat aku toksah cakap la sah2 membontot aku carik kulit siput ni.. aku suruh amek yang besar2 hah kau yang kecik ko amek gak... memang budak2 nak jek aku luku kepala sorang2.. Banyak gak aku dapat dalam setengah botol besar..

Pagi besok nya kul 7.30 pg kitorang dah serang mandi pantai..best pagi2 dah berendam laut.. atok aku pon join gak..kitorang tanam dalam pasir biasa la orang tua hehe sakit kaki jadi ubat nya kita tanam dalam pasir (bukan tanam kepala yer badan sahaja) tok menghilangkan sakit2 kat badan.. tak percaya cer try..

Lepas lepas lepas semua settle kitorang pun berangkat balik dalam tengah ari gak la.. 

Suasana di Pantai Bisikan Bayu memang best tetapi apa nak jadi dengan orang ramai ni cuba lah jangan kotorka pantai dengan sisa sampah terutama sekali pampers budak hangen tol aku dengan orang yang takde kesedaran sivik langsung.. macam takde tong sampah nak buang.. Hah satu lagi botol arak tu agak2 la yang ko g buang ke laut ape kes?? last2 ke pantai gak datang nya... hadoii apa nak jadi la masyarakat sekarang ni... Moh le kita jaga persekitaran pantai sentiasa bersih.. Kan dah kuar iklan tak berbayar dari aku ni...

Sekian cari pantai yang lain............ 





No comments:

Post a Comment