Tuesday 28 August 2012

Omey Sudah ???

Omey dalam kenangan

Minggu ke-2 puasa aritu Omey meninggalkan dunia yang fana ini..
untuk mengelakkan kekeliruan Omey adalah anak kucing yang ada dalam umah aku..
maaf ye..jangan terkeliru..

dah lama kan..aku yang bz tak sempat nak mengkhaborkan berita ni (ade ke orang nak baca ni)
tak pe saya tak kesah pun..

ceritanya cam ni..
aritu si omey ni dah sakit2 takmo makan..mak dia pun tak nak kasi susu..
mungkin Labu (nama mak si omey) dah tau kot anak dia tak sehat dan tunggu masa jek..
pagi tu aku tengok dah sehat sikit..mula nak manja plus gedik2..
aku malas nak layan main si omey ni.. so,aku wat tak tau la..takmo nak main2 heh ucuk okeh..
cian tau si omey dok main sekor2 jek..

tengah harinya bapak aku nak gi amek adik aku sekolah..haaa tahukah anda dimana si omey???
OMG!!!
ada bawah kereta..area tayar lak tu..tapi yang pelik nya badan dia tak kena tayar kereta..nampak elok jek..
rasanya dia dah mati sebelum bapak aku kuarkan kereta..nasib baik tak kena tayar kereta kalau tak..tak tau la nak cakap..then bapak aku tanam kat belakang umah..

lepas jek si omey mati..seminggu kemudia mak Labu lak mati..hmm sama gak kena tayar kereta..
haa si Labu ni memang suke sangat wat stunt slumber badak kuar dari bawah kereta masa tayar kereta bergolek..nasib tak baik kan dah kena tayar kereta..masa kena tu dia dah terhincut2 dah..mungkin kena tang  belakang/kaki kot..tak de la berdarah ape pun..mati elok jek..
bapak aku tanam sebelah anak dia si omey..

hmm tinggal 3ekor jek.. 1 jantan 2 betina..jadi la kan..ada gak bakal bertambah keturunan kucing kat umah aku ni..2 ekor kucing jantan lagi hilang tanpa di kesan..sampai sekarang tak jumpa2..mungkin ada yang sudi menjaga mereka..

sebagai ganti si omey..ada 2 lagi anak kucing yang baru lahir dan akan lahir..
orang tua2 kata tak boleh amek gambar kucing/binatang nanti binatang tu cepat mati..
hmm betul ke tak aku tak tau..secara kebetulan memang betul..dah banyak kali aku amek gambar kucing kat umah aku..yang tak amek gambar kekal hidup manakala yang aku amek gambar semua nya dah mati..
mungkin ada betul agaknya..semua tu ketentuan Illahi..dia yang maha mengetahui..

No comments:

Post a Comment