Monday 27 August 2012

Lama Ku Menghilang

Salam Aidilfitri..
buat sesiapa saja yang sudi intai2 belog saya 
walaupun baru beberapa bulan kemunculan belog ini..

Selamat Hari Raya..Maaf Zahir & Batin..

ohhh yerr
lama kot saya tak memunculkan diri..hmm, dalam sebulan gak kan..
lama..lama..lama...
orang bizi la kata kan kih3 (bz la sangat)

ape yang saya buat yer..jap2 nak pikir sat..
haa, sepanjang bulan puasa aritu ada beberapa xtvt yang saya buat..

Pertama,
belajar jahit baju raya sendiri (gambar of cos la takde malu kot nak tunjuk)
haa, saya buat 2 pasang..alhamdulillah menjadi jugak baju nya..
tapi kan..ingatkan susah nak jahit baju ni..ghopernya sonang yo..
aisehh..satu hari boleh siapkan 1 pasang jek kih3
sungguh tak profesional..ish3
siap gak baju raya saya yer..(bangga kot first time belajar menjahit baju sendiri)

Kedua,
lepas siap baju haaa mesti la kena jahit manik2kan..baru nampak Kelasss kau Jah..
bab jahit manik aku memang dah pro sikit..tiap2 tahun aku jahit sendiri plus ngan baju mak n adik aku..
terbongkok2 aku menjahit manik..campur tolak darab bahagi akhirnya siap gak jahit maniknya..
perghh,memang pas menjahit sengal2 badan tapi aku puas hati dengan rekaan plus jahitan aku..
idok le aku pandai mana pun..boleh lah dari aku ngantor upah (mahal kot)..

Ketiga,
tahun ni makcik aku mintak aku buatkan biskut raya tok dia..disebabkan tahun ni aku rajin sikit so aku buatkan beberapa jenis..haha 5 jenis kot aku buat..banyak tak..ala sikit je tu..
antaranya :
almond london
sarang semut
cornflakes bermadu
badam bergajus
tart nenas

tu yang makcik aku punya..haa yang aku sendiri lak
tart nenas
meringue chip choclate
almond london
sarang semut
cornflakes bermadu
badam bergajus(extra dari tempahan)
kek lapis horlicks
brownies horlicks 

banyak tak? banyak kan..raya sakan aku dengan biskut raya haha
tahun2 sebelum ni aku buat biskut tunjuk2 jek..tahap kerajinan meningkat makanya aku terlebih rajin dan terhasil lah biskut2 dan kek2 tersebut hehe
sekarang semua tu dah nak abeh..kek stok 1 bijik jek setiap jenis..dah 1 bijik of cos la dah abeh nye..

kita tutup stori ni dulu..lain kali kita kasi lain cerita.. daaa




No comments:

Post a Comment