Monday, 8 April 2013

First time Interview

Assalamualaikum...

Hari ini kita nak share pengalaman gi interview..first time tau gi interview ni..
Dulu2 masuk ikut pintu belakang jek..takde interview ni..
So,cite semalam macam ni..

Kita dapat interview kat UMK Bachok as a Lab Asst..
interview pukul 10am..tunggu punya tunggu..
Akhirnya pukul 2pm baru turn lab asst..sesi kul 8am pegawai sains haa kul 1pm baru siap..
Perghh lama sangat interviewnye...

Masuk balik kul 2pm haha nak tau tak? Ada sesetengah budak lelaki yang datang tu..tak masuk interview ni..balik terus agaknya..tak tahan tunggu lama sangat..
Interviewer pun dah geleng kepala haha
Macam2 ragam ye..

Berbalik pada cite kita tadi ye..
Masa interview, secara berkumpulan dalam 7 org setiap grup.. memula biasalah kenalkan diri dulu seperti nama.,asal, umur, taraf pendidikan,status,pengalaman (jika ada)
Untuk jimatkan masa terus dia tanya peralatan makmal yang digunakan dan relate dengan pengalaman kerja..
Then.,dia tanya isu royalti minyak..wajar or tak wajar?
.
Cuma 2 soalan jek yang ditanya haha tu pun nervous giler nak jawab..ok la dapat jawab main taram jek..

bagi yang first time interview ni macam saya not bad ok...stay cool(dalam hati tuhan yg tahu) banyak2 selawat insyallah dapat jawab dgn tenang.. amin

Wednesday, 27 March 2013

Novel oh Novel

Agak lama kan aku tak update novel2 yang aku beli..bape bulan ek..
tak kesah la bape bulan pun..
sebenarnya banyak gak la yang bertambah tu..
kalau yang bulan lepas nya dalam beberapa bijik aku borong..
semua tu dah abeh baca la..
jap aku recall balik novel ape ye..
hurmm

1. Meh, Sandar Pada Aku-Aifa Batrisya
2. The Wedding Breaker-Evelyne Rose
3. Suamiku Tak Romantik Tapi Autistik-Farisha Imani
4. Hikayat Si Pematah Hati-E-man Sufi
5. One Day You'll Be Mine-Inawza Yusof

ada lagi beberapa bijik tapi aku lupa lak tajuknya..
malas lak aku nak selongkar rak buku..
guna daya ingatan yang tak berapa nak ingat la kan..

novel2 yang aku beli tu kebanyakan dari Karya Seni la..
taun lepas nya novel kebanyakan aku pilih dari Kaki Novel..
taun2 sebelum tu of course la Alaf 21..
ada gak campur2 tengok pada novel la..
kalau best angkut berbijik2 la..
sampai budak cashier terkezut
(cam la dia tak pernah tengok orang beli banyak2)
jangan jeles okey..nak beli sendiri :p


Monday, 25 March 2013

HURMM!!!!

Hola!!!!
eh..
Assalamualaikum!!!!

hilang lagi..hurm memang aku menghilangkan diri pun..
setahun dua ni aku 'hide and seek' dari orang2 sekeliling..
wahhh
kenapa??? biarlah rahsia bak lagu siti yerr..
hanya aku yang tahu..

lepas ni aku akan hilang..hilang..dan hilang..
blog aku akan stay wujud..wujud..dan wujud..
kalau aku rajin akan ada post2 yang akan  datang..
mintak2 la aku rajin post meng'post' ni..

meh kita play hide and seek..
sampai bila??? aku takde jawapanya..
mungkin
sampai aku bersedia..

jangan konpius aku tak lari dari rumah pun (sihat2 je ni)
aku hanya lari dari orang2 sekeliling sahaja :P

sampai masa nanti aku story mory yeh..yeah..yeahhh