Wednesday, 18 July 2012

My Name Is Omey


My name is Omey..comel tak omey ni...Omey ni anak kucing ntah generasi yang ke berapa..umur aku agak dalam 2 bulan kot..jantina berdasarkan nama yerr..
tinggal sekor ni jek..kembar dia dah takde dah..haaa kan dah takde kawan..
Dok main ngan orang je la..aku la tukang layan Omey neh...
Taim dia kecik dulu perghh geli giler aku dengan anak kucing neh (geli bukan buat2 tau)
menjerit2 aku haha penakut banyak la..
Dah besar n pandai berjalan baru aku boleh pegang hahaha dah jadi mainan aku lak..memang jadik mangsa aku :)

Gambar ni aku snap taim Omey tengah tido..


Mata dah kuyu jap lagi omey lelap


tidor dengan mata celik sikit yerr

Dah start akrobatik



teruskan



Memang terbaik punyer landing

Mata itu ada bukak



yahh 

Tu jek yang aku rajin snap..banyak lagi acrobatic yang si Omey ni buat..aku tengok sorang2 je la yerr..
kalau aku rajin nanti aku upload lagi si Omey neh.. 
Daaaaa.....

Tuesday, 17 July 2012

Kerana Sebiji Epal

Hari ni aku nak start baca novel Kerana Sebiji Epal dari Shahriah Abdullah..dari sinopsis cam best jek jalan cerita nya..ok la aku nak melayan novel ni jap..


Novel: Kerana Sebiji Epal
Penulis: Shahriah Abdullah

Sinopsis


Kerana sebiji epal, Najla telah ditinggalkan Herman.Hidup Najla mula terumbang-ambing setelah ditinggalkan Herman. Setelah mengenali Khairy, Najla mula bangkit semula. Lama-kelamaan terbit rasa cinta di hati Najla. Namun hubungan mereka mendapat tentangan hebat daripada Datuk Nordin dan Datin Munira. Akhirnya Najla jatuh sakit. Dia telah dirawat oleh Doktor Ikmal. Doktor Ikmal pula terpegun melihat wajah Najla yang seiras dengan wajah arwah isterinya, Sheila. Dia mula menganggap Najla seperti isterinya. Apakah yang akan terjadi seterusnya? Antara Herman, Khairy dan Doktor Ikmal, siapakah yang menjadi pilihan Najla? Adakah Herman? Adakah Khairy? Ataupun Doktor Ikmal?

Monday, 16 July 2012

Perwatakan Anak2 Melalui FIzikal,Tarikh Lahir ,Warna dan Urutan dalam Keluarga

Aku sekadar berkongsi pengetahuan mengenai perwatakan anak2 yang mengikut kajian pakar motivasi Dato' dari Fadzilah Kamsah..kadang2 aku rasa kajian beliau mungkin tepat dari segi watak dan perwatakan seseorang dan paling penting kita kenal siapa kita dan kelebihan yang ada dalam diri sendiri..ada maklumat ni tepat dan ada jugak yang kurang tepat. .hanya diri sendiri yang tahu diri kita..

Dari Segi Fizikal


-bertubuh kurus
seorang yang agak gemuruh,kelam kabut tapi sangat kreatif.aktif dan pantas bergerak.agak penakut.suka diberi penghargaan dan belaian orang lain

-bertubuh sederhana 
suka tidur dan kuat makan.kuat semangat tetapi selalu tak fikir panjang sebelum bertindak.sensitif,mudah marah dan inginkan kesempurnaaan

-bertubuh gemuk
seorang yang tenang.penyayang,mudah bertolak ansur dan teratur bila buat kerja,agak lambat berfikir tapi ngatan tajam,cabar dan jarang marah.

Tarikh Lahir

Bulan 2,4,6,8,9,11,12

-kelam kabut,mudah tertekan,selalu nak cepat,kurang sabar,inginkan kesempurnaan,sentiasa nak cari kehebatan

Bulan 1,3,5,6,7,10,12
-tenang ,mudah bertolak ansur,mudah diajak berbincang

Bulan 2,3,4,7,8,9
-emosi tinggi,mudah melenting dan mudah tersinggung

Dari Segi Warna

Hijau
-mencintai alam sekitar,pemurah,ambil berat,penyayang,berperikemanusiaan,kritis ,banyak idea

Hitam-serius,tinggi iltizam,buat sesutu dengan bersungguh2

Putih-optimis,sabar,sangka baik,suka kedamaian

Merah Jambu-penyayang,bersungguh2,keinginan tinggi

Oren-suka kebebasasn,kreatif,aktif ,agak kelam kabut,ramai kawan,semangat tinggi

Kuning-ceria,tahan lasak,suka berkawan

Biru Muda-sensitif,beretika,suka menolong,suka bekerjasama,sedia berkorban untuk orang lain

Emas/Perak-suka kepada kejayaan


Urutan dalam keluarga

Anak Sulung-cakap serupa bikn,cemerlang di rumah dan sek, jadi model kepada adik2 ,pandai pujuk,suka kawal orang lain

Anak Tengah-suka jadi pendamai,pemurah ,mudah berkawan,suka bertolak ansur

Anak Bongsu-berani ambil risiko,bertolak ansur,peramah,kreatif

Anak Tunggal -yakin,tak bergantung pada orang lain,cemrmat,teliti dan terperinci,cita2 tinggi,pemurah